אחרי שהחוק עבר אינספור טיוטות, וקיבל את אישורם לכאורה, של רבני חריש ושל חבר מועצת חכמי התורה, הרה"ג שמעון בעדני, הגיע המיעוט האשכנזי ליטאי בחריש, ובראשם רבם שהוסמך ע"י הרב קנייסבסקי והרב אדלשטיין למרא דאתרא של חריש, וביקשו לראות את החוק, ואז אמרו שהחוק לא טוב, בגלל שהחוק מתיר מסחר במקומות שהורשו להיפתח בשבת.
עד כה, החוק המקורי בתמצות אמר כך: כל העיר תהיה סגורה בשבת, מלבד 3 מקומות: 1. קניון MORE בכניסה לעיר 2. מרכז מסחרי שייבנה בעתיד בשכונת מעו"ף 3. בפארק הגדול שייבנה בעתיד
העסקנים האשכנזים ביקשו מראש העיר לא להתיר מסחר במקומות הנ"ל ורק מקומות פנאי ובילוי יהיו פתוחים, ואז הוסדר חוק חדש לפי דרישתם ולפי דרישת החילונים.
ואז הותרו פתיחת עסקים במספר רב יותר של מקומות, מלבד המקומות הנ"ל גם התווספו מספר מרכזים מסחריים ששוכנים בלב השכונות, אבל ללא מסחר אלא רק מקומות של בילוי ופנאי, ופה נכנסה הפוליטיקה הישראלית בעובי הקורה, רוב שרי ש"ס גינו את פתיחת המקומות, ורוב רבני חריש הפכו למתנגדים לחוק, לאחר מכן, ראש העיר ביקש מכתב המלצה מאת עסקני האשכנזים שיתנו לו "הכשר" לחוק, אך הם טענו שהם לא יתנו שום "הכשר" לחוק אלא אם כן כל המקומות יהיו סגורים, ראש המועצה הרגיש מרומה, והחליט בכל מקרה להעביר את החוק, בעזרת הקול שלו ובעזרת הקול של החילונים ושל חלק מהדתיים.
בישיבת המליאה, 7 הצביעו בעד החוק ו-2 התנגדו(פרג'י ופרץ)